TOVE SAND

petrol

Publicerad 2012-01-30 20:53:54 i Allmänt,

Så allvarligt som ett namnbyte är jag inte i behov av. Kanske några som blev lite skärrade. Däremot ska jag lägga till ett namn. Närmare bestämt ELLY. Fixar det till helgen med mamma. Vart kommer namnet ifrån då? Jo från min gamelfarmor Inga-britt som nu till våren fyller 90år. Hon kämpar på trots sin slitna kropp.
Ingen av oss i familjen visste att hon hette Elly förens förra året, tror jag, när vi kollade igenom alla kuvert hon samlar på. Inga-britt Elly Sand. Som menat för mig, bara att mor och far inte tänkte så långt när jag döptes.

Ska självklart behålla mitt tidigare mellan-namn, som är uppkallat efter min kära moster, men som sagt lägger till ett kort litet betydelsefullt, gulligt namn.

Har duschat och käkat efter 1,5 timme på gymmet. Ska hoppa ner i sängen och kolla på när mammorna gör sina döttrar till modeller.


En fin bil jag tog under jullovet för att testa kamerans olika inställningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela