TOVE SAND

Wrapping

Publicerad 2011-11-30 21:17:34 i Allmänt,

Jag förstår inte riktigt mig själv när jag köper julklappar och ber den i kassan slå in grejen åt mig. Jag är petig som tusan när det gäller paket, eftersom jag själv har övat sååååå länge i mitt liv och alltid älskat att slå in allt jag fått tag på i fina paket. Som ni kankse kan räkna ut, öppnar jag paketet när jag kommer hem och gör om allt. Lägger till och tar bort. Viker och tejpar. Knyter och klipper. Sen är jag nöjd. Det är ju faktiskt roligare att öppna ett vackert paket.

Nu några enkla tips:
◊ Finns butikens logga med på pappret ?
Vänd på det och låt den vita sidan var utåt för
att inte avslöja för mycket av innehållet.

◊Använd inte för mycket papper! Klipp ändkanterna som
du viker in, så dom precis täcker förpackningen.
Har man förmycket papper blir det knöligt.

◊ Tejpa med mång små och korta tejpbitar
istället för långa som fäster hela flikarna.

◊Dekorera med mycket snöre runt hela paketet.
Inte bara en "krull" på ovansidan.

◊ Skriv klart eticketten innan du fäster
den på paketet. Alltid säkrast så.

◊ Knyt fast fina saker i snöret. Använd fantasin.
Änglar, Fjädrar, Pärlor, Granris...ja ni förstår nog.

så här fint blev mitt fula paket från åhlens, som hade både loggan på pappret och knöliga kanter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela