TOVE SAND

birthdaycake

Publicerad 2014-02-26 12:12:24 i Mat&bakning,

Så här blev tårtorna tillslut, inte helt nöjd, men det fick duga och mormor blev super nöjd.

Jag fyllde tårtorna med tre olika fyllningar, Choklad, jordgudd- och vaniljfluff. När man gör en vångingstårta gäller det att inte ha för lösa fyllningar. Att göra såkallade fluffyllningar är super bra till dessa tårtor. Googla på recept det finns mer än 1000 olika smaker, så det är bara ta sina favoriter.
 
Jag spacklade tårtan med vaniljgrädde och täckte den med vit sockerpasta. Dekorationerna är färgad sockerpasta. Jag höll som sagt på med rosorna nästan hela dagen och efter att ha slängt en omgång som jag tyckte blev misslyckade så var det bara hålla på ett tag till. Typiskt mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela